HTML

Karatnai Bodó Attila blogja

Nagyon sok félreértés és félremagyarázás van a magyarság dolgában! Jól körülhatárolható magyarellenes körök igen veszélyes vizekre tévedtek, már odáig eljutottak, hogy a magyarságot, a magyarság létét, mint "etnoszt" megkérdőjelezzék. Azt mondják és ezzel kapcsolatosan különösen a liberális sajtóorgánumokban egyre több publikáció jelenik meg, hogy "magyar az, aki magyar állampolgár. Magyar az, aki - a liberális identitás választás szabadságával élve - elhatározza, hogy etnikailag magyar." A FENÉT !

Friss topikok

Linkblog

KASTL Magyar Gimnázium, 2002. levél a Külügyminisztériumhoz (I.rész)

2010.10.27. 13:22 de Karatna

 

  VOLT EGYSZER EGY MAGYAR GIMNÁZIUM BAJORORSZÁGBAN

Magyar Külügyminisztérium Bársony András politikai államtitkár részére.   2002.ben készült anyag. (dokumentumok)

          

Mit kér az Iskolabizottság a Magyar kormányzati szervektől,

kiemelten a külügyminisztériumtól? 

                                                     

Az intézményalapító Magyar Iskolabizottság (USV e.V.)

másodelnökének: Bodó Kirchsteuer Attila levele 2002. év

 

 

Igen Tisztelt Bársony András ÚR!

 

Bajorországban, Nürnberg és Regensburg között, a Lauterach patak völgyében, festői oberpfalzi környezetben, egy római kori szikla várerődre, a Castra Regia Castellumra épült 900 évvel ezelőtt az a bencés erődítmény-kolostor, amelyben egy gyászos történelmi korszak emigrációs múltjának következményeként született meg Nyugat-Európa egyetlen magyar kultúrára alapozott iskolája, a Kastl Magyar Gimnázium és Internátus. A regényes sziklavár tornyai és bástyái őrt álltak csaknem az egész európai történelem fölött. A kastélyvár nemcsak a rómaiak nyugalmát őrizte a germánok betörése ellen, de a Karoling-korszakban láncszeme lett a birodalom egyik legfontosabb kereskedelmi útját védő várhálózatnak: Budán Aquincum, Bécsben Vindobona, Regensburg, Nürnberg előterében Castra Regia. A XI. század végén Luitgard, Diepold kastli őrgróf özvegye kolostorrá alakította a várat, és a Bodeni-tó mellől új szellemű bencéseket telepített ide. Ennek a korszaknak ma is épségben álló megmaradt emléke a gyönyörű román vártemplom, és a ritka szép gótikus stílusban épült refectorium (ebédlő). Itt minden négyzetméter történelem, a román stílus és a gótika csodálatos egysége. A táj nyugalmán a várhegy gótikus temploma őrködik. Belsejében méltósággal tárul elénk a középkor hangulata. 

Itt alussza örök álmát az Árpád-házzal IV. Béla (1235-1270) révén vérrokon Wittelsbach bajor királyi család korán elhunyt leánygyermeke, a kis Anna hercegnő. Mumifikált teste dacol az idő múlásával. A csendből és félhomályból szól hozzánk a múlt. Az ódon freskók, a kőbevésett ornamentika, a keresztek és bibliai jelenetek, a szobrok árnyai, a templomépítő ősi családok címerpajzsai a katedrálüveg átszűrődő fényében isteni nyugalmat árasztanak. Ez valóban idegenforgalmi látnivaló! - kiáltana fel egy turisztikai szakember. De itt nincsenek idegenek. Itt mindenki otthon van, de legalábbis mi magyarok, már közel ötven éve.

 

"Ez az iskola a határokon átívelő magyar szellemi kultúrához tartozik, annak egyik  intéz-    ményesített formája és a magyar nép emigrációs történetének elidegeníthetetlen része"

 

Ez áll abban a védnökségi nyilatkozatban, amelyet védnökeink,

az 56-os Országos Szövetség, a

Volt Magyar Politikai Foglyok Világszövetsége (VMPSZVSZ),

a Magyar Politikai Elítéltek Közössége (PEK),

a Magyar Politikai Foglyok Országos Szövetsége (POFOSZ),

a Történelmi Igazságtétel Bizottság (TIB) tett közzé

a Pán-Európai Unió,

a Batthyány és Széchenyi- kör,

a Magyarok Világszövetsége,

a Szent László Szövetség,

a Közép-Európa Club Pannónia (KEP)

 

teljes egyetértése mellett.

 

Ez a gimnázium, az egykori, 1750 körül alapított bécsi Teresianumon kívül az egyetlen magyar alapítású és irányítású, és jelenleg is működő oktatási intézmény az EU területén. A gimnáziumot fél évszázada a Magyar Iskolaegyesület (Ungarischer Schulverein e.V) irányítja. 

Ez az iskola az elbukott magyar forradalomnak és szabadságharcnak, a volt nyugati magyar emigrációnak az élő szimbóluma, amely a világ megannyi részére szétszóródott magyarok és a magyar kultúrához kötődő emberek nevelési-oktatási intézménye. Az iskola nemcsak oktatási intézmény, hanem a magyar-bajor barátság és az 1956-os szabadságharc emlék- és találkozóhelye.

 Itt Bajorországban a közös keresztény európaiság gondolatát a mostaninál sokkal korábban megfogalmazták és megvalósították, akkor amikor Kastl bencés kolostorának falára 44 évvel ezelőtt magyar zászló került, hogy együtt lengjen a kék-fehér bajor lobogóval.

 

A Kastl Gimnázium közel fél évszázad alatt több ezer diákot nevelt, oktatott, és sokat tett a magyar identitás megőrzéséért, de emellett igen hatékony kultúrdiplomáciai szerepet is betöltött.

 

·     A Kastl Gimnáziumban - öt kontinens húsz országából- közel kétezer diák végezte tanulmányait.

·     Jelenleg 15 országból, Magyarország 32 településéről, és Németország 21 helységéből tanulnak diákok az iskolában.

·     A diákok 80%-a magyar vagy részben magyar identitású (Ungarn-deutsch), vagy magyar-francia, magyar-amerikai, magyar-spanyol, magyar-holland, stb.

                A végzett diákok 89 %-a felsőfokú végzettségre tett szert és egy  részük jelentős   pozícióba került.

 

NÉHÁNY PÉLDA: az 58 éves Peter Zaboji egy 6 500 főt foglalkoztatató, 1 milliárd euró éves forgalommal rendelkező nemzetközi cég első embere.

 

A végzettek között vannak diplomaták, valamint több száz orvos is. Rosemary A. Heredy,  az  USAFR  ezredese, a következőket mondta: "ilyen barátságot, összetartást az életben sehol  nem tapasztaltam, mint itt, a Kastl Magyar Gimnáziumban".

 

·     A magyar nemzet bajorországi gimnáziuma szívében magyar, de egyben európai formátumú gondolkodókat nevel. Ezek a törekvések, a maguk nemzeti jellegével, nemhogy elszigetelik az intézményt, hanem épp ellenkezőleg, kitárják kapuit, közvetítenek, összegyűjtenek és összekötnek.

 

·     Fontos kiemelnünk, hogy ez a gimnázium a mindenkori magyar költségvetést a legutóbbi  - két évet leszámítva -  soha nem terhelte meg.

 

·     A Kastl Európai Magyar Gimnázium és Internátus működése a helyi közösség és vállalkozók számára mindig anyagi forrásként szolgált, valamint munkahelyeket teremtett, de ezzel egyidejűleg költséghelyet, anyagi terhet soha nem jelentett.

 

    Ez az iskola tette ismertté Kastl települést. Itt több diák tanult az évek során, mint ahányan a községben laknak.

 

·     A Kastl ezeréves, kiemelt kategóriába tartozó erődkolostor éves bérleti díja 22 ezer euró. Épület fenntartási költségét a Bajor Műemlékügyi Hivatal viseli.

 

Ilyen kedvező anyagi feltételek mellett a magyar kultúra fenntartását, a magyar identitás megőrzését, a Magyar és Bajor nép barátságát semmi nem szolgálta olyan eredményesen, mint a fél évszázada, ebben az ezeréves kastli bencés erődkolostorban működő Magyar Gimnázium és Internátus.

 

A gimnáziumot több kiemelkedő személyiség is meglátogatta, Mindszenty József bíboros háromszor kereste fel az iskolát és létrehozott egy alapítványt. Habsburg Ottó is a rendszeres látogatók közé tartozik. A magyarországi színjátszás egyik nagy alakja, Sinkovics Imre boldog szívvel járta be a magyar oktatás ezen "legnyugatibb szellemi erődjét".

Az elbukott magyar forradalomnak és szabadságharcnak, a volt nyugati magyar emigrációnak az élő szimbóluma ez az iskola, amely a világ megannyi részére szétszóródott magyarok és a magyar kultúrához kötődő emberek nevelési-oktatási intézménye.

 

Az iskola nemcsak oktatási intézmény, hanem a magyar-bajor barátság és az 1956-os szabadságharc emlék- és találkozóhelye.

A Kádár-rendszer szemében mindig szálka, a magyarellenes nemzetközi körök számára pedig nemkívánatos, felszámolandó volt a Kastl Európai Magyar Gimnázium.

A bolsevizmus megbukott, viszont azok az erők, amelyek mindent gyűlölnek és mindenre féltékenyek, ami - magyar vagy nemzeti hagyományokat ápol - azok tovább munkálkodtak.

Hol erőszakkal, hol alattomos hízelkedéssel, a magyar közösségek egymás ellen való kijátszásával, vagy a befogadó bajor állam politikai tényezőinek negatív befolyásolásával próbálták az iskolát fölszámolni, vagy olyan helyzetet kialakítani, amelyben a magyarokra hivatkozással, magyarok nélkül és magyarok ellenében lehet dönteni.

 

Ugrásra készen álltak azok, akik a magyarság által kialakított iskolaépületért több százezer márka bérleti díjat is fizettek volna. Ezek azzal sem törődtek, hogy magyar emigránsok márkáinak sokaságából, számos hagyatékból, az évek alatt összegyűlt több millió márkából vált olyanná az iskola, amilyen.

 

Voltak olyan - a magyar kulturális közösséghez nem tartozó csoportok -,  akik e nagy hagyományokkal rendelkező intézményből: csökkent teljesítőképességűek iskoláját (a nagyobb állami támogatás elnyerése miatt) vagy közép-kelet-európai szláv kultúrák és nyelvek  iskoláját (román, szlovák, szerb-horvát) és valamiféle intellektuális rafinériával megfogalmazott "Találkozások iskoláját" (Begegnungsschule) akartak fabrikálni, azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy a gimnázium múltját, magyar kulturális jellegét elsorvasszák, és végül felszámolják.

 

Az iskola múltja, valamint az itt tanuló gyerekek családi háttere miatt is az 1989 évi magyarországi rendszerváltásig: mind a Magyar Népköztársaság, mind pedig a román, csehszlovák, szovjet, stb. "kommunista" országok hírszerzése, annak konspiratív hálózata, jelentős figyelmet fordított a magyar emigránsok iskolájára. Az iskola működésének közel fél évszázada alatt ezek a szervezetek több száz oldalas anyagban (dokumentációk, jelentések stb.) foglalkoztak a kastli magyar iskolával.

 

Ezek feldolgozása igen érdekfeszítő és ugyanakkor sürgős feladat.

 

Az iskolával, annak titkosszolgálati megfigyeléseivel a BM  3/1-es, 3/2-es, de érintőlegesen a 3/3-as osztályai is foglalkoztak. Ezek az anyagok a Történeti Hivatal levéltárában (állambiztonsági  hivatalok levéltára) találhatók.

 

Különösen a hidegháborús időkben, de még a politikai enyhülés időszakában is ezen szervezetek előszeretettel küldték és építették be "embereiket" az iskola oktatói karába és társadalmi irányításába.

 

Az iskola, mint a nyugat-európai és tengerentúli magyar emigráció gyermekeinek tanintézménye, mindig is kiváló hírszerző és információs terepet jelentett.

Itt mindig meg lehetett bújni, ezen hasznos információk szolgáltatói állami megbízóiktól közvetett és közvetlen támogatásokat és egyéb előnyöket élveztek. A bolsevizmus bukásával a katonai és polgári hírszerzés embereinek, a konspirációs hálózatok közvetett vagy közvetlen munkatársainak legnagyobb része megbízás nélkül maradt. Voltak és maradtak viszont olyanok, akik nemzetközi magyarellenes körök vagy állami szintről magyar érdekek érvényesítését akadályozó csoportokkal és ezeket finanszírozókkal a hátterükben, intellektuális módon "kulturális diverzánsként" kaptak megbízatásokat a magyar közösségek szétverésére.

Ezek a személyek és jelenségek a magyar emigránsok közel fél évszázada működő iskolájánál is határozottan tetten érhetőek.

 

A Magyarországot körülvevő államok között vannak olyanok, akik a társadalmi és politikai rendszerváltás óta egyre ingerültebben figyelik az Európai Unió területén működő magyar vagy magyar szimpatizáns társadalmi és kulturális csoportok tevékenységét, különös tekintettel a régi patinás intézményekre. Ezen országok külpolitikai tevékenységének egyik tradicionális eleme a magyar kulturális szerveződések a szétbomlasztása és lejáratása.

Az ilyen irányú aktivitás Magyarország NATO csatlakozásával fokozódott, majd az EU csatlakozási tárgyalásokkal egyidejűleg felgyorsult, és a státusztörvénnyel kapcsolatban még nagyobb lendületet vett. Ez a bomlasztás - mint intellektuális diverzió -  ,olyan országokban követhető nyomon és észlelhető konkrétan, tetten érhető formában, amelyek Magyarországgal hagyományosan jó, baráti kapcsolatot tartanak fenn. Ezek között Németország, ill. Bajorország az elsők között van.

 A Burg Kastl Európai Magyar Gimnázium lejáratása, szétbomlasztása, a magyar, ill. a határozottan magyar érzelmű vezetés háttérbe, majd végleges kiszorítása az intézményből az elmúlt években olyan ellenérdekű csoportoknak a célja, akiket a háttérből, de igen jól szervezett, a magyarság törekvéseivel és érdekeivel szembenálló erők irányítanak. Ezek a körök és a velük együttműködő és egyre erősödő emigráns gyökerű szláv és román, illetve "szász-román" lobby észlelvén, hogy sem a magyar politika, sem a kormányzati tényezők, sem pedig a nyugati magyar szervezetek nem fordítanak kellő figyelmet erre az intézményre, illetve -több a gesztus mint a tett, az iskola és az épület-együttes megszerzésére törekedtek.

A magyar tulajdonosok felmorzsolásával, a magyar érdekek gyors és jól szervezett ledarálásával rövid időn belül, szinte tálcán szervírozva egy olyan lehetőséghez akartak jutni, amelyet a magyarság 48 év alatt épített ki. 

 

 

Úgy tűnt, hogy a magyarországi politikai, kormányzati vezetőkben nincs meg a tehetség ahhoz, hogy az intézményben rejlő hatalmas anyagi, és erkölcsi értéket kiaknázzák.

 

A román, szlovák és még néhány érintett kultúrmisszionárius jól tudja, hogy semmi esélye nincs arra, hogy Bajorországban egy közép-kelet-európai oktatási intézményt alapítson. Egyetlen járható út: a meglévő magyar oktatási intézményt parazita technikával szétbomlasztani, feloldani, majd kiszívni az eredeti tulajdonost.

A taktikához tartozott és talán tartozik az álcázás, majd a kész tény kihirdetése:

Közép-európai kultúrák iskolája.

 

Ez viszont már nem a magyar érdekekről, legkevésbé a nyugat-európai magyar imázs építéséről, hanem pontosan az ellenkezőjéről fog szólni.

 

Erre a programra lehet EU pénzeket szerezni, alapítványokat jegyezni, minden olyat, ami a magyarságnak nem jutott az eszébe, vagy éppen – mint egy óriási lehetőséget – eltékozolt.

A román és a szláv lobby tudja, hogy van elég gazdag hajdani emigránsa ahhoz, hogy felkarolja ezt az akciót, és gyerekeikkel, unokáikkal megtöltsék az intézményt.

Gondoljunk csak bele, ez milyen elegáns. Ilyenük még nem volt.

Olcsón hozzájutni egy nyugat-európai iskolához, a magyar ostobaság árán, megkaparintani egy majdani oktató központot: kész nyereség. I

tt aztán lesz román tánc, sztrapacska, scsevabcsicsa, no meg hozzá dákó-román elmélet, meg rothadt magyar, nacionalista, revizionista, meg minden, amit ilyenkor mondani szokás.

Ezek jól képzett emberek. Ha felfedjük szándékaikat és kritizáljuk őket, azonnal előrángatják abból a 80 éves ütött-kopott varázskalapból a nacionalizmus vádjának naftalinszagú műnyulát.

Intézményünk megszerzése számukra azért előnyös, mert ezután már 2000 és 2001-ben a bajorok fejét is tele lehet tömni ezekkel a szövegekkel ott nyugaton.  úgy tűnt tervük sikerülni fog. 2001 év telén szervezett ambergi-neumarkti sajtóköpködés próbafutama  igen sikeres volt. 

 

Nagyon kevés idő állt rendelkezésünkre.

 

A tét igen nagy volt:

 

Fél évszázad szellemi értéke, a magyarság egyetlen nyugati gimnáziuma!

 

A Magyar Iskolabizottság kevés számú, de annál elszántabb tagjának sikerült ezeket a támadásokat visszaverni.

 

Mozgásba hoztuk az 56-os szervezeteket, valamint a sajtót.

 

Az idegen érdekű, hátsó szándékok leleplezésében vállalt kiemelkedő szerepet Cselényi László rendező DUNA TV-ben bemutatott tényfeltáró és lelkiismeretet felébresztő kétrészes riportfilmje.

 

A Magyar Iskolabizottság tagsága úgy gondolta, ha a nyugati magyar vagy részben magyar érzelmű emberek, a szimpatizáns kulturális közösségek és csoportok, és az ebben az ügyben felelősséget érző magyar politikai tényezők nem lesznek képesek a Kastl Gimnázium esetében a magyar kulturális és nyelvi közösség érdekeinek érvényesítésére, akkor mire lesznek, ill. mire leszünk képesek a későbbiekben, az Európai Unió keretén belül.

 

Az összefogás példaértékű volt és a jövőre nézve pedig reménykeltő. Ebben az ügyben a népi-urbánus, liberális-konzervatív, bal és jobboldal megtalálta azt a "legkisebb közös többszöröst", amelyet építőerejű és alkotó magyarságtudatnak neveznek.

 

Ez a szellem az, amely minden baj és annyi tragédia után is megújulásra volt képes. Ezt pedig tudással és színvonalas iskolarendszerrel kell körülbástyázni. A Kastl-ban lévő magyar gimnázium is ennek a rendszernek a része.

 

2002. június 28-án Nürnbergben tartott Europäisch-Ungarisches Gymnasium (EUG) gGmbH ülésen másfél év után végre sikerült (58%-al) visszaszereznünk meghatározó döntési jogunkat és befolyásunkat az Európai Magyar

Gimnázium sorsának alakításában.

 

Ezzel megszűntek azon tényezők, amelyek korábban a gimnáziummal kapcsolatos magyar oktatási és kultúrpolitikai elképzelések érvényre jutását akadályozták.

Meggyőződésünk, hogy gyors összefogással sikerül az oktatói és nevelői munka korábbi magas színvonalát visszaállítani, és korunk követelményei szerint továbbfejleszteni.

Megnyílt az út azelőtt, hogy kialakíthassuk a bajai német gimnázium németországi magyar megfelelőjét, mintegy tükörképét.

 

·     A Bischöfliche Ordinariat Eichstätt továbbra is folyósítja a német püspöki kar által az Európai Magyar Gimnázium  részére rendszeresen  megszavazott százezer eurót és az ösztöndíjakat.

 

·     A Kastl Gemeinderat soha nem finanszírozta az iskolát, erre a jövőben sem számíthatunk. Tudomásunk szerint a falu egyéb okok miatt több millió euró adósságot halmozott fel.  A Kastl Gemeinderat az iskola költségterheinek viselésében nem vesz részt, ezért véleményünk szerint az Európai Magyar (EUG) gGmbH-ban indokolatlanul sok tulajdoni  hányadot (21%) birtokol, ezáltal befolyása is eltúlzott.

    

·   Az amberg-sulzbachi járási hivatal és választott vezetői soha nem viselték az iskola fenntartásának arányos, elméletileg reájuk eső költségeit.

 

Két év óta, amióta az Európai Magyar gGmbH bejegyzésre került, és ezáltal idegenek is szerepet kaptak az iskola irányításában, azóta ezek  "kézi vezérléssel" és oppozíciós magatartással, olyan módon avatkoztak bele a gimnázium személyi politikájába, hogy abba saját klientúrájuk kiépítése kapjon főszerepet.

Személyi döntéseikkel (három politikailag motivált német ügyvezető és a volt román igazgatónő) óriási erkölcsi és anyagi veszteséget okoztak a magyar közösségnek. Ők, mint jelenlegi 21%-os tulajdonosok, tanulóinknak, sem most, sem pedig korábban nem adtak  ösztöndíjat.

 

Az elmúlt évtizedekben felhalmozott anyagi tartalékainkat megcsapolták és kockázat nélkül, felelőtlenül elpazarolták.

 

Vesztes munkaügyi perek sokaságával, ezek következményeként kifizetett tetemes összegű végkielégítésekkel, hozzávetőlegesen 500 000 euró kárt okoztak.

 

Az elherdált pénzek hiánya nehezíti kitűzött céljaink megvalósítását, a történtekért a magyar vagy magyarbarát közösségeket nem lehet felelőssé tenni, mivel néhány évig olyan helyzet alakult ki, hogy nem avatkozhattak bele saját iskolájuk sorsába.

 

Nyitás a bajorországi diákok és a magyarországi német nemzetiség felé

 

Ahogy korábban a bajorok helyet adtak a magyar gimnáziumnak, most viszont a gimnázium tárta ki kapuját az érdeklődő bajor diákok és a magyarországi német nemzetiség előtt.

 

Minden olyan törekvést fölkarolunk, amely a magyar és a nálunk élő német nemzetiség hagyományait és nemzeti kultúráját közel viszi a bajorokhoz, de ugyanakkor a sajátosan bajor kultúrát bemutatja és megszeretteti a mi fiataljainkkal. Ezek a tudati és érzelmi hatások döntik le a lelkeket és országokat elválasztó határokat, ezek forrasztják össze a szétszakítottságot, és itt dobogtat szíveket Európa gondolata.

 

Az Európai Unió is csak akkor töltheti be küldetését, ha a francia valóban francia, de szíve provance-i vagy bretagne-i, az olasz valóban olasz, de szívében lombardiai vagy toscanai, a német valóban német, de bajorul, frankul vagy szászul érez, a magyar valóban magyar, kunsági, jász vagy székely szívvel. Minden más törekvés, amely ezt kirekeszti vagy jelentéktelenné teszi, az csak ideig-óráig képes a népeket összefércelni, de alkalmatlan arra, hogy célját elérve összeforrassza az itt élő nemzeteket.

 

 

Véleményünk szerint ebben az irányban és szellemben kell továbbfejlődni.

A Kastl Gimnáziumban tanuló diákok nemzettudatának az is erőt adhat egy életre, hogy együtt tanulhatnak és tölthetnek vidám diákéveket a történelem által a határainkon kívül rekesztett tömb- és a nyugati régióban élő, de más kultúrákat is közvetítő szórványmagyarsággal. Eközben anyanyelvi szinten sajátíthatják el egy másik nép nyelvét és találkozhatnak Kastl másik csodájával  is, azzal, miképpen fogadják magukba a bajor fiatalok a magyar kultúrát és e parányi nép nyelvét, hogyan tanulják együtt a világnyelvekkel.

 

Négy kontinens megannyi országában élő harmadik és negyedik generációs magyarságnál Illyés Gyula kérdése hangzik el  Ki a magyar ? 

Erre a kérdésre az a válaszunk, hogy az, aki felelősséget érez egy másik magyarért és valamennyi magyar iskoláért !

 

Kastl Európai Magyar Gimnázium és Internátus ezt a felelősséget hordozta a múltban és akarja vállalni a jelenben és jövőben is.

 

 

Az iskola napjainkban a dél-német és a magyar oktatás és kultúra között egy átvitt értelemben vett hídnak a szerepét tölti be.                

A Kastl Gimnázium öt évtizedes munkáját, különösen Bajorországban, valamint az európai integrációs folyamatokban a jelenkor fölértékeli.

A gimnázium által megszerzett erkölcsi és kapcsolati tőke kamatai most már nem csupán a nyugat-európai, hanem az egész magyarságot gazdagítják.

Fél évszázad múltán túlzás nélkül elmondható, hogy ennek a gimnáziumnak és internátusnak a tulajdonosa és haszonélvezője, határoktól, valamint állampolgári jogállástól függetlenül a magyar nemzet.

 

 

A gimnázium és internátus működésével kapcsolatos adatok

 

·       Diáklétszám :                     201 fő

·       Évfolyamok száma:              9

·       Osztályok száma:                12  

(5, 6, 7, 8 a.,8 b.,9a.,9 b.,10 a.,10 b.,11, 12, 13)

 

A fiú internátusban:

                        az I. emeleten vannak elhelyezve az  

                                                                            5+6+7 osztályosok:      15 fő,

üres helyek száma: 3

 

                                         a II. emeleten vannak elhelyezve a 8+9+10+11 osztályosok:  41 fő, 

üres helyek száma: 9

 

                                   a III. emeleten vannak elhelyezve a 12+ 13        osztályosok   18 fő,

üres helyek száma: 4                                                                          összesen:.     74 fő

üres helyek:     16

 

A fiúinternátusba hat országból érkeztek fiatalok: H, D, CH, RO, SLO, CAN,

A nevelők száma: 5 fő. Egyidejűleg mindig egy német és egy magyar nevelőtanár teljesít szolgálatot.

A tanulás három külön helyiségben, nevelők felügyelete mellett, stúdiumban történik.

A színvonalas munkához még 4-5 gyakornok fiatal pedagógusra lenne szükség.

 

Szakköri foglalkozások: néptánc, kórus, sport, színjátszás, történelmi hagyományőrző és íjász szakosztály, fafaragás, testépítés.

                                                                                                                                                                                            

A lányinternátusban

A diákok 8 különböző országból jöttek: D, H, CH, F, USA, NL, HR, SLO

Az internátusban 8 bajor diáklány lakik, akik itt tanultak meg magyarul.

5-8     osztályosok      20 fő

9-10   osztályosok      31 fő

11-13 osztályosok      41 fő

 

Összlétszám:    92 fő, még 10 szabad hely van.

A hétvégén a diákok 80%-a az internátusban marad, ezzel jelentős nevelői munka hárul az öt nevelőtanárra. Számukat itt is ki kell bővíteni 4-5 fővel.

 

Szakkörök: uszoda, röplabda, kézimunka, barkácsolás, háztartási ismeretek, művészeti foglalkozások, testépítés.

 

¨

A hagyományokat megőrizve megújulni

 

Az iskola irányítása és az itt végzett diákok százai ragaszkodnak hozzá, hogy az intézmény továbbra is a magyar nemzeti értékeket képviselje, kiegészülve a bajor kulturális környezet értékeivel, a két nép ezeréves hagyománya alapján.

Az iskola vezetése és az intézményt támogató különböző társadalmi csoportok azt is célul tűzték, hogy ez a hely itt, a kastli várhegyen - tekintettel adottságaira - a magyar és a bajor nép történelmi múltjának közös fejezeteit felidéző, de a jelen kihívásaira is választ adó, jövőbe mutató, oktatási, nevelési és kulturális központtá, ilyen jellegű rendezvények színterévé váljon.

 

 

Állandó kiállításként itt szeretnénk elhelyezni a: ”Bajor és Magyar nép ezeréves történelme” című nagysikerű kiállítás fotóanyagát. Tudatosítani akarjuk, hogy azoknak lesz jövőjük, akiknek múltjuk is volt, de csak azoknak marad meg a múltja, akik képesek kezükben tartani jelenüket.

Ahhoz, hogy vissza tudjuk állítani Európa egykori közös szellemi egységét, nem elég  csupán egy gazdasági közösséget létrehozni, hidat kell verni a kontinensünkön élő nemzetek oktatása és kultúrája közé.

 

Azt akartuk, hogy ebben az iskolában a magya­rok, a magyarságukat vállalók és a német diákok kölcsönösen megismerjék egy­más történelmét és nyelvét. Olyan diákok legyenek, akik életvezetési stílusukkal, itt megszerzett tudásukkal versenyképesek, bárhol a világon megállják helyüket, és megfelelnek a magas szintű felsőoktatási intézmények követelményrendszeré­nek is. 

 

 

A Magyar Iskolabizottság kezdeményezte, hogy a védnökök és állami támogatók feltüntetésével a gimnázium falára magyar és német nyelven a következő felirattal gránit emléktábla kerüljön:

 

Folyt.köv.

Szólj hozzá!

Címkék: nemzet magyarság nacionalizmus nácizmus gimnázium kastl karatnai karatna dekaratna németnek

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarsagunk.blog.hu/api/trackback/id/tr292402748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása